VALİLİK NEYİ AÇIKLASIN ZATEN HERKES UZMAN DOKTOR HATTA PROFESÖR

7 ay önce
521 kez görüntülendi

VALİLİK NEYİ AÇIKLASIN ZATEN HERKES UZMAN DOKTOR HATTA PROFESÖR

23/02/2020

 VALİLİK NEYİ AÇIKLASIN ZATEN HERKES UZMAN DOKTOR HATTA PROFESÖR

Korona virüsü Çin’de ortaya çıktığında bize uzak olduğundan çoğu kimse ilgilenmedi bile. Kimi aklı evvellerde “Oh olsun Çinliler’e. Böcek yarasa yiyorlar. Ondan oluyor” dediler. Daha ateşliler ise “Çin Uygurlu Müslümanlara yaptıkları eziyetler için Allah bu belayı gönderdi” dediler.

Derken virüs bize doğru yaklaştı. İran’da Kum’da 5 kişi ölmüş. Oradan bize bulaşma, gelme ihtimali yüksek.

Niye ?

Çünkü Kum medreselerinde, tarikatlarında tahsil eden Iğdırlılar var. Oraların sağlık koşulları nedir nasıldır bilemem. Ama zihniyetten ötürü müsait bir iklim olabilir düşüncesindeyim.

Eh, o gençlerden ve şoförlerden bize de gelebilir.

Ülkemize turist olarak gelen misafirlerden bulaşabilir.

Nerede devlet, nerede Valilik. Nerde Sağlık Müdürlüğü diye bir vaveyla koparıldı ki evlere şenlik.

Bir kere Valilik olmayan bir konu hakkında neyi açıklasın. Yok yere milletin aklına karpuz kabuğu mu düşürsün. Hasta yok. Şüpheli yok. Müşahede altına alınan yok. Pozitif bir vaka yok. Valilik niye açıklama yapmıyor.

Ortada bir şey yok ki açıklasın. Bir açıklamanın olması iyiye işaret değil midir?

Valilik AİDS; tüberküloz, çiçek, hepatit, kızamık ve benzeri viral hastalıklar hakkında da bir açıklama yapmıyor.

Niye yapmıyor. Çünkü ortada bir hasta yok.

Eee bu durumda Korona Virüsü için niye yapsın ki. Ama gereken önlemleri almasın mı?

Gerek Sağlık Bakanlığı ve gerekse bölge valilikleri gereken tedbirleri sıkı bir biçimde almışlar zaten. Dolayısıyla halkın paniğe kapılmamasını sağlamak adına, gereksiz duyuru ve açıklamalar yapılmıyor. Ama sağlık birimleri teyakkuzda.

Bu nedenle Iğdır Hastanesinin bir katını olası hastalar için ayırmışlar.

Vayy! Ayrıldığına göre Korona Virüsü var. Hasta var.

Hastanede görevliler maske takıyor mu? Bak gördün mü? Kendileri korunuyor ama vatandaşa bir şey demiyorlar. İyi hoş da ağza takılan bir parça bez, yani maske virüsten insanı korumaz. Hasta olan birisinin dışarıya virüs saçmasını önler o kadar.

Bu cahiller ordusuna anlatmaya çalışayım,

1-Korona Virüsü adı üstünde bir viral enfeksiyondur. Mikrobik değildir. Antibiyotik filan işe yaramaz.

2-Çaresi aşıdır. Korona virüsünün aşısı daha bulunmadı.

3-En güzeli korunmaktır. Bunun içinde sağlıklı ortamda bulunmak, havadar güneş alan yerlerde oturmak.

4-Evi, mekanı sık sık havalandırmak

5-Elleri sık sık alkol ,kolonya veya tuzlu su ile dezenfekte etmek

6-Vücut direncini artıracak besin ve içecekler almak. Bol C vitamini, paça, sirke suyu ile yıkanmış sebze ve salatalar, soğan, sarımsak, turşu yemek basit ama etkili önlemlerdir.

7-Panik, korku, evhamın ise tetikleyici psikolojik etkenler olduğunu unutmayalım.

8-Valiliğin açıklama ve önerilerine kulak verip uygulayalım.

9-İşte Sağlık Bakanlığı gereken önlemler adına ilk adımı atarak sınır kapılarını kapattı. Yeterli mi?  Değil elbette. Bu nedenle bu konularda Valiliğin yapacağı açıklama ve önerilere aynen uyalım. Sanal ortam dedikodularına itibar etmeyelim,

10-Yok Deli Dana idi, yok Domuz Gribi idi, Kuş Gribi idi, bizler nice gripler, salgınlar görmüş bir milletiz. Genlerimiz ve vücudumuz sağlamdır. Öyle mızmız bir millet değiliz.

11-Kalabalık yerlerden uzak durun.

12-Korkmayın. Telaşlanmayın. Evhamlanmayın. Hasta olur, üşütürseniz panik yapmayın. Her üşütme, ateş, öksürük Korona demek değildir ki. Sıradan bir nezleyi hemen Koronaya bağlayıp, psikolojik olarak Korona olmayın.

Yukarıda naçizane önerilerime uyun.

Sağlıklı Koronasız günler dilerim.

Reklam

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum Yaz


Yukarı Çık